Bloc
BLOC x Vrumona

BLOC x Vrumona

Samen een goede, gezonde en innovatieve werkomgeving realiseren

Lees meer

Vrumona in transitie

Vrumona is de producent en leverancier van frisdranken zoals Pepsi, Sisi, Sourcy, 7up, Royal Club. Sinds 2016 heeft Vrumona haar missie aangescherpt; naast het terugbrengen van het aantal calorieën in frisdrank wil het bedrijf meer richting geven aan gezondheid en duurzaamheid. Het hoofdkantoor in Bunnik waarin Vrumona is gehuisvest, kan symbool staan voor deze transitie. Het moet een plek worden dat een visitekaartje is voor het duurzame en gezonde bedrijf dat Vrumona is en nog meer wordt, dat agility en samenwerking bevordert en een passie voor kwaliteit uitstraalt. Maar, dat is het momenteel nog niet!

Hoe bouwen we een plek die de beoogde transitie van het bedrijf ondersteunt?

De medewerkers centraal

Aan BLOC de opdracht om samen met de medewerkers van Vrumona tot een strategie te komen om de huisvesting van Vrumona onderdeel te laten zijn van deze transitie binnen het bedrijf. De enthousiaste medewerkers staan zelf centraal in deze opgave. BLOC neemt hen mee in het proces om tot een concreet plan te komen.

Aan de hand van meerdere online design sprints zet BLOC de wensen van de medewerkers om naar een ruimtelijk, bondig en concreet ontwikkelplan. In dit plan worden de visie en de doelen voor de huisvesting uitgewerkt, het proces geschetst om die doelen te realiseren en de financieringsstrategie in kaart gebracht. Doordat dit plan zowel grotere fysieke ingrepen als kleinere organisatorische en fysieke maatregelen bevat, kunnen de medewerkers van Vrumona direct de handen uit de mouwen steken! Op deze manier realiseren we samen een goede, gezonde en innovatieve werkomgeving voor Vrumona.

Met meerdere online designs sprint werd op een zeer effectieve wijze een visie, strategie en ruimtelijke inrichting opgesteld. Om dat we dit samen met (een selectie van) de werknemers deden stond het belang van de eindgebruiker voorop. Uit strategisch oogpunt bouwden we een fasering op basis van prioriteiten, iteraties en slimme samenwerkingen. Eerst de basis op orde en dan doorontwikkelen!

Het hele plan was gebaseerd op drie ambities:

  1. Het stimuleren van interne samenwerking.
  2. Het beter kunnen ontvangen van partners en klanten.
  3. Het versnellen van de ontwikkelingen rondom duurzaamheid en gezondheid.
Dat hebben we vorm gegeven aan de hand van een slim ruimtelijk concept dat gastvrijheid op de begane grond centraal stelt, samenwerking op de eerste verdieping faciliteert en op de bovenste verdieping rust en stilte biedt.
Het hele proces was voor ons niet alleen productief maar ook nog eens erg leerzaam. Het was het eerste project waarbij we alles met succes online uitvoerden. Zo stond verandering van de werkomgeving zowel inhoudelijk als procesmatig centraal!

Meer weten over dit project? Volg ons op LinkedIn of neem dan contact op met Marieke de Bode

Drink een kop koffie met Marieke

The Brewery
Volgend project

The Brewery